
Top-X History
תמיר מורג Tamir Morag
@Tamir114
הפרשן המדיני של עכשיו 14. פרזנטור בהתנדבות של שיפודי עזרא ובניו. Channel 14 Diplomatic Correspondent. Tweets are in Hebrew, English in the first comment
היסטוריה
כל הדוחות שבהם החשבון הופיע
כל הופעה פומבית של החשבון בדוחות השבועיים שפורסמו, עם קישור לפירוט של אותו שבוע.
נתונים שמורים
הציוצים הבולטים בכל הדוחות
הפוסטים והתגובות החזקים ביותר של החשבון מתוך דוחות ציבוריים בלבד.
כשג'יי די ואנס אומר הערב ש"טראמפ הוא ראש המדינה היחיד שמגלה כיום אהדה לישראל" וכי "שני שלישים מאמצעי ההגנה שהגנו על ישראל יוצרו בידי עובדים אמריקאים ומומנו מכספי משלם המסים האמריקאי", הסאבטקסט של דבריו הוא: "אף אחד לא אוהב את מדינת היהודים, שחיה מכספם של משלמי המסים האמריקנים"
הנאום של ג'יי די ואנס מהדקות האחרונות רצוף באי דיוקים חריפים (שלא לומר - שקרים) ועוין עד כדי היותו טקסט אנטי-ישראלי מובהק, שלא לומר משהו חמור יותר.
קראתי את ההסכם. מדובר במכירת חיסול טוטאלית של הנשיא טראמפ. לדעתי, מעולם בהיסטוריה לא היה פער כה גדול בין ניצחון צבאי מזהיר לתבוסה מדינית משפילה שכזו.
בוקר טוב, נא להחליף את דף המסרים מ"ביבי הפך את ישראל למדינת חסות" ל"ביבי הרס את היחסים עם אמריקה". בתודה, ההנהלה.
איראן, שזיהתה כצפוי את החולשה הבלתי נתפסת של ממשל טראמפ, מנסה להכריח את ארה"ב לכפות על ישראל לסגת מלבנון לחלוטין. לכאורה, מטרת המהלך האיראני היא להשיג ניצחון אסטרטגי בסילוק ישראל מלבנון; בפועל, מדובר במהלך שאפתני הרבה יותר: האיראנים מבינים שנסיגת צה"ל מלבנון תביא לנטישת תושבי
המסר המדאיג ביותר ממה שנראה כסיום המלחמה האמריקנית באיראן אינו נוגע לטילים הבליסטיים, לפרוקסיז או אפילו לגרעין. הוא נוגע לחולשה העצומה שמקרין העולם החופשי, באמצעות אמריקה המבולבלת, שאינה מסוגלת לסיים כהלכה מלחמה כמעט נטולת נפגעים מול יריב פנאטי, חלש ומוכה, שמצהיר על שאיפתו
גם כעת לא ברור - כולל לדרגים הבכירים בירושלים - מה בדיוק הביא לתפנית החדה של הנשיא טראמפ כלפי איראן. ההשערה ההגיונית ביותר, לדעתי, היא חשש מאפוקליפסה כלכלית מדומיינת, שתודלק באופן אינטנסיבי על ידי כסף קטארי שמציף את סביבתו של טראמפ.
הנשיא טראמפ מצייץ עכשיו שלאיראן לקח יותר מדי זמן לנהל מו"מ על עסקה שיכלה להיות נהדרת עבורה, ועכשיו היא תצטרך לשלם את המחיר. הבעיה של טראמפ היא שהאיומים שלו איבדו אמינות לא רק בעינייים מערביות, אלא בעיניים איראניות. כרגע, מה שלא מגובה בפצצות מהצד האמריקני נתפס בטהרן - במידה של
אמריקה חתמה על הסכם עם מדינה שמצהירה על רצונה להשמיד את ישראל, לפיו על ישראל להפסיק להילחם בארגון טרור שמנסה להשמיד אותה. וכשישראל לא מסכימה, סגן הנשיא של אמריקה מצייר אותה כבוגדנית.
התגובה של ישראל לסגירת מצר הורמוז על ידי איראן צריכה להיות אחת: המשך פעילות צבאית בלבנון כרגיל, בדיוק על פי אותם קריטריונים. חיזבאללה יפר את הפסקת האש או ייצור איומים חדשים - חיזבאללה יחטוף, ולא יעזרו משמרות המהפכה או הנשיא טראמפ. ואם איראן תשגר לישראל - גם איראן תחטוף בעוצמה
מקור המידע הכי אמין ברשת. לא יצליח לחזות ב-16:00 שבעוד 60 דקות יהיה 17:00. https://t.co/ZpiwzwvYTj

האם יש אדם רציני אחד שמאמין כי בעוד 60 יום יושג הסכם שבו איראן תוותר על כל החומר המועשר ותפרק את מה שנותר ממתקני הגרעין שלה? האיראנים ימרחו את טראמפ עד שהוא יתקפל שוב - או עד אין קץ. פיאסקו.
"איראן כבר לא רוצה להשיג נשק גרעיני". ברק אובמה, 13 ביוני 2016. הלוואי. הדובר הוא דונלד טראמפ, 13 ביוני 2026.
בסוף טראמפ צדק, המלחמה באיראן באמת הסתיימה בכניעה ללא תנאי.
הדחת סגן ראש המוסד על ידי רומן גופמן: א' היה המועמד של דדי ברנע לראשות הארגון במקום גופמן, ועל פי חלק מהגורמים המעורים בפרטים, לקח חלק בקמפיין של היועמ"שית ושל ברנע לסיכול גופמן. בנוסף, הוא היה ממונה על ערעור המשטר באיראן - תחום שבו קיימת בצמרת המדינית תחושת החמצה מסוימת, כפי
הרייטינג של חדשות 12 אתמול הוא הנמוך ביותר (למיטב ידיעתי) ב-20 השנים האחרונות לפחות של חברת החדשות: 9.7%. נכון, המונדיאל השפיע, אבל זה לא קרה במונדיאלים קודמים. למעשה, זו הפעם השנייה בתוך קצת יותר מחודש שהמהדורה המרכזית של 12 נופלת לנתון חד-ספרתי. המגמה ברורה, ותזכרו אותה בכל
חיזבאללה משחזר את שיטת חמאס בגדר הגבול לפני 7 באוקטובר: לפני שלושה ימים - מחבל חודר לשטח ישראל ויורה על חיילי צה"ל. ישראל מכילה את האירוע. אתמול: כטב"מ חודר לשטח ישראל ומיורט. ישראל מכילה את האירוע. היום: כטב"מ חודר לשטח ישראל ומתפוצץ. ישראל מכילה את האירוע. "אין נפגעים", "זה
ככל שההסכם עם איראן אכן גרוע כפי שהוא מסתמן, נתניהו צריך להיתלות במילותיו של סגן הנשיא ואנס, שהסביר השבוע כי ישראל וארה"ב הן מדינות נפרדות, "ולעתים האינטרסים שלנו מתפצלים - וכשזה קורה, אנחנו פועלים למען האינטרס האמריקני". גם ישראל מחויבת לפעול למען האינטרסים היסודיים ביותר שלה.
לא מתוך פופוליזם, אלא מתוך ריאליזם: ישראל חייבת להגיב באופן עוצמתי ולא פרופורציונלי. כל פעולה אחרת, מתוך חשש לתגובת בעלי בריתנו, תהיה וריאציה של החשש מתגובת אויבנו לפני טבח השבעה באוקטובר. טהרן והדאחייה צריכות לרעוד הלילה - זהו רגע של מבחן מנהיגות היסטורי עבור נתניהו.
יותר מ-3,000 לייקים בתוך כארבע שעות לתועבה הגרוטסקית הזו. יאיר גולן הוא מכונת הסתה והפצת שנאה חסרת עכבות, ונטולת כל קמצוץ של מודעות עצמית. כואב לי על תומכיו שטופי המוח והשנאה, ועל מה שקרה למפלגה שבראשה הוא עומד, שהפכה את עצמה מאחד מעמודי התווך של מדינת ישראל לבית מחסה המוני https://t.co/7t1M1qElog

שימו לב איך השעות שבהן ערוץ 14 עוקף את ערוץ 12 הולכות ומתקרבות לפריים-טיים. בכל משבצת זה מתחיל בהישג חד-פעמי, שאחר כך חוזר על עצמו בתדירות שהולכת וגוברת. זה דפוס קבוע, והוא שעומד מאחורי ההיסטריה בחדשות 12 ומסע הדה-לגיטימציה האובססיבי לערוץ 14. בסוף, גם בנווה אילן מבינים מצוין https://t.co/AxPSmxXCwE
גם אני מאוכזב מההתנהלות של הנשיא טראמפ מול איראן בשבועות האחרונים, סבור שהיא מקרינה חולשה ופוגעת באינטרסים של ישראל, של ארה"ב ושל הביטחון האזורי והגלובלי. במקביל, אני זוכר עוד כמה דברים שנדמה לי שיש אנשים ששכחו: 1. דונלד טראמפ הוא הנשיא הידידותי ביותר לישראל שאי פעם ישב בבית
נקודת האור הזעירה הערב: האיום האיראני לתקוף את ישראל אם תימשך הפעילות הצבאית בלבנון. ישראל צריכה להמשיך בפעילות, להגיב לאיראן ולמוטט את ההסכם השערורייתי הזה, שהיא אינה צד לו ואינו מחייב אותה.
האיומים של איראן צריכים לדרבן את ישראל להמשיך בתקיפות בלבנון, כדי להביא לפיצוץ העסקה המופקרת שהאיראנים הצליחו לחלץ מהנשיא טראמפ.
הלילה והבוקר: עשרות תקיפות של צה"ל בלבנון בעקבות המשך ההפרות של חיזבאללה. רוב התקיפות בדרום המדינה, אך היו גם תקיפות בבקעת הלבנון. כל זה קורה על רקע דיווחים כי וויטקוף, קושנר ועראקצ'י מגיעים לשוויץ כדי להתחיל במו"מ עד העסקה הסופית. לישראל אסור לרקוד על פי החליל האיראני גם אם
ואנחנו "ערוץ הפייק ניוז". בסדר 🤦♂️ https://t.co/SgjX8oGHJw
הפרסום ב-NBC לפיו הפנטגון העלה את רמת הכוננות מפני ריגול ישראלי לדרגה הגבוהה ביותר, הוא עדות לפעילותו של הדיפ-סטייט האמריקני בלב מערכות הממשל, בשיטות דומות מאוד לאלו שנהוגות בישראל. לא רק שגרירות ישראל בוושינגטון דחתה את הטענות - גורם בבית הלבן הבהיר שמדובר בקישקוש. מאחורי
הנשיא טראמפ אוהב להשוויץ בעסקאות טובות. מדוע הוא מסרב לחשוף את נוסח העסקה עם איראן?
מלב ירושלים, תחת ממשלת ה"ימין על מלא", פועלות תשע קונסוליות שהן דה-פקטו שגרירויות של מדינות זרות לרשות הפלסטינית. בין המדינות הללו גם כמה מהעוינות ביותר לישראל, כמו טורקיה וספרד, שאף הטילה סנקציות על אזרחים ישראלים. בדרג המדיני אוהבים, בצדק, להתהדר בכל פתיחה של שגרירות או אפילו https://t.co/UKrsFN7dd7
"מרד הגנרלים" של ארז תדמור הוא ספר קולח, מרתק - ובעיקר חשוב. גם עבור מי שמכיר את התופעה המסוכנת של קצינים ובכירי מוסד ושב"כ שמנסים לתמרן את נבחרי הציבור בדרג המדיני, הספר הזה עושה סדר. ריכוז הדוגמאות הממוסמכות משאיר את הקורא פעור פה ומודאג עד מאוד. התופעה שבמסגרתה קצינים ובכירים https://t.co/OzF09tUsp5


