
Top-X History
נדב איל Nadav Eyal
@Nadav_Eyal
Columns, @yediotahronot| @ColumbiaSIPA Scholar | Sign up to my New Newsletter: https://t.co/ik4qCKgHUm
היסטוריה
כל הדוחות שבהם החשבון הופיע
כל הופעה פומבית של החשבון בדוחות השבועיים שפורסמו, עם קישור לפירוט של אותו שבוע.
נתונים שמורים
הציוצים הבולטים בכל הדוחות
הפוסטים והתגובות החזקים ביותר של החשבון מתוך דוחות ציבוריים בלבד.
אשכרה מנסים למכור את כיבוש הבופור- הבופור שצה"ל כבש ב-1982 לראשונה - כתמונת ניצחון על חיזבאללה. זה בדף המסרים של הליכוד. זה כל כך נלעג, מנותק מהמציאות.
בסתיו 2024 חיזבאללה היה על הרצפה. במצוקה הקשה בתולדותיו. לא כבשנו את הבופור, ולא איבדנו חיילים כל שבוע מרחפנים. לישראל אין אסטרטגיה בלבנון כבר בערך שנה.
החרפה המוסרית של הפוגרומים והטרור היהודי בשטחים היא הכישלון המהדהד והמסוכן ביותר של מדינת ישראל כרגע. בקצרה: כל מה שקורה באיו"ש קורה בחסות/בדחיפת הממשלה. האחראי הוא נתניהו. ראינו אלף סרטונים. כתבנו מיליון מילים. שמענו מאות גינויים. לא רק ההיסטוריה תשפוט: יבוא יום שביהמ"ש ישפוט.
מה שמגיש ערוץ 14 כתב על ג'ארד קושנר וסטיב ויטקוף זו בושה - וגם גזענות. לא אחזור על הביטויים האלה- אבל כל אדם הגון צריך לצאת נגד זה. בעברית. נתניהו היה צריך לגנות זאת הערב. קושנר וגם ויטקוף משרתים את נשיא ארה"ב טראמפ. הם משרתים את הממשל האמריקני, שנותן דין וחשבון בפני העם
הציונות המרכזית מעולם לא עסקה באפשרות לניצחון מוחלט. מכונני המדינה הניחו שלא ייתכן ניצחון כזה. כי הים אותו ים, הערבים אותם ערבים; כי הם רבים הרבה יותר מאיתנו; כי לא נוכל לכבוש הכל, ואם נכבוש - אז מה. לכן ההחלטה הראשונה של ממשלת אשכול אחרי ששת הימים הייתה שהשטחים הכבושים הם
התשובה היא שלא, רוב הישראלים לא מבינים את עוצמת הנזק שגורמים סמוטריץ ובן גביר לישראל. פנימית- וחיצונית. https://t.co/aid4hplV9U
1/מגיעה היועצת המשפטית לממשלה לדיון בכנסת וסובלת מסע של השפלות, צרחות, צווחות, נביחות (ממש), רשעויות קטנות וגדולות. והיא יושבת שם בקור רוח מקפיא וסופגת את זה ומסבירה דבר פשוט: הח"כית גרמה נזק אמיתי לבטחון המדינה. היא לא מעל החוק. בלי להתפתל, בלי להתחנף- מול עדת חנפים וצבועים.
המטרה של בן גביר, סוכות ושאר הכהניסטים פשוטה: עימות אלים עם הציבור הערבי לפני הבחירות, תוך שימוש בחלקים ממשטרת ישראל שמוכנים לשרת את העבריינות הגזענית שלהם. לבוא לנסות לפרוץ לביה"ס ישראלי עם מסור דיסק זו באמת רק ההתחלה. הם לא יירגעו עד שיישפך דם, עוד דם. והם לא יירגעו גם אחרי. https://t.co/pkF0MrPVsi
ישראל לא יכולה להתמודד לבד מול איראן צבאית ללא גיבוי אמריקני. ולגבי איך ש"נגיע לסיטואציה" זה נתניהו שהוביל אותנו ל"סיטואציה". https://t.co/SRaK7OZpGI
בןגביר העלה סרטון בחירות על "יום בחייו". כל הליצנות, הבוז, חוסר המקצועיות, הידרדרות המשטרה נמצאת שם. שימו לב לתמונה הזו: הוא בדרך לאגף התנועה ולפי הצילום מלווים אותו לא פחות מחמישה אופנועי משטרת תנועה, כמו איזה חואן פרון לעניים. מה עוד יש שם? משחק של בית"ר. הופעה. נאום מתלהם https://t.co/QgXZchyPI2

והנה זה קרה: הסתערות אלימה על ביתו של שופט עליון. אם ח"כים ושרים פורצים למחנות צה"ל בעת מלחמה, אין בעיה שבריונים חרדים ישחיתו בית של שופט. כפי שאין בעיה שיחוללו פוגרומים בפלסטינים בשטחים. הקו המקשר: אין חוק, אין סדר, ויש ניסיון לחסל את המדינה עצמה. והמשטרה לפותה בידי עבריין.
ההתקפות של אנשי נתניהו על ממשל טראמפ אינן אקט ספונטני של תסכול ותחושת בגידה. הן נועדו למצוא שעיר לעזאזל ולהטות את האש, לטשטש את אחריות ראש הממשלה לכישלון האסטרטגי הגדול ביותר מאז פלישת חמאס לישראל. וגם: מה הסיבה הדרמטית לחיפזון האמריקני לסיים את המלחמה. טורי בידיעות אחרונות. https://t.co/7K5ggRRwZB

לגבי בן גביר- מומלץ לא להקדיש זמן לנזק הבינלאומי. הוא גורם נזק הרבה יותר חמור לחברה הישראלית עצמה, נזק שיכול להגיע כדי אלימות קטלנית לפני הבחירות. הכתובת לא על הקיר, הכתובת צרובה באש ודם. נתניהו אחראי אישית, נתניהו יהיה אחראי, וייתכן שעימות כזה משרת את נתניהו לפני הבחירות. https://t.co/9IS88UPrUl
מי שנשבע לרה"מ שאחראי לאסון ה7 באוקטובר וממשיך לגבות אותו לא ינטוש "רק" בגלל כישלון אסטרטגי עצום אחר. כבר מזמן מדובר בשבתאות ממש. התקווה לשינוי היא בליכודניקים המפוכחים, בערך 7 מנדטים, שעזבו את הגוש. עליהם ועל מידת נחישותם יהיה או לא יהיה מהפך.
פרסמתי ב ynet: התחקיר לגבי כוח צה"ל בחברון שירה לעבר המשפחה הפלסטינית ופגע והרג את התינוק סאם אבו הייקל- החיילים עזבו את המקום ללא הושטת סיוע, ללא דיווח על הפגיעה במשפחה. מפקדים בצה"ל רואים בהתנהלות הזו חמורה לא פחות מהירי שביצע החייל. מצ"ח חוקרת. https://t.co/Psh7duTkQF
באדישותם לפוגרומים, בגלגולי העיניים, בתמיכה שקטה, בהתנגדות אילמת - הנהגת המתנחלים מייצרת בעצמה קייס בינלאומי ולאומי שיערער לגמרי את מפעל ההתנחלות באיו"ש. מי שמאמין שאין משמעות לצדק ומוסר, ושרק הכוח הוא שליט עליון, נוטש לא רק את היהדות- אלא גם ריאליזם פוליטי הכרחי. https://t.co/jvKimpubDG
3/כל ישראלי צריך לומר תודה לגלי בהרב מיארה. הדבר הקל ביותר עבורה היה מזמן להתפטר. ביבי היה מביא את ראבילו, אולי את גוטליב. היו סוגרים את התיק, ואולי מעמידים גיליוטינות מול מצודת זאב (הרי מה צריך לעשות ל"בוגדים מבפנים"?). היועצת בוחרת להגן על שארית הפליטה של שלטון החוק.
ביזה. https://t.co/OfJUgdGT0o


